Norma Euro7, așa cum este cunoscută, este menită să limiteze emisiile de la vehicule, și urmează actualului Euro6. Statele membre ale Uniunii Europene au convenit asupra unei versiuni reduse a următoarelor standarde de emisii ale mașinilor din bloc.
Cunoscute sub numele de Euro7, standardele obligă producătorii de automobile să reducă pas cu pas emisiile de CO2 pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice și pentru a îmbunătăți calitatea aerului. Miniștrii Competitivității au fost de acord luni la Bruxelles cu o propunere prezentată de președinția spaniolă a UE, care, în esență, îi vede în fața lobby-ului din partea industriei auto.
În decizia lor, au lăsat neschimbate standardele de emisii Euro6 existente pentru autoturisme. Țări cu industrii auto mari, precum Republica Cehă, Franța și Italia au făcut forță pentru acest lucru, argumentând că sectorul avea deja multe în plan, având în vedere trecerea la mașinile electrice. Jozef Síkela, ministrul industriei și comerțului pentru Republica Cehă s-a declarat mulțumit de acord.
Decizia Consiliului diferă semnificativ de propunerea prezentată de Comisia Europeană în noiembrie anul trecut, care urmărea reducerea semnificativă a emisiilor de gaze pentru a atinge unele dintre cele mai stricte standarde de până acum.
Producătorii de mașini europeni au făcut campanie împotriva acestei mișcări, spunând că ar avea ca rezultat costuri suplimentare pentru ei și pentru consumatori. Grupurile de mediu au respins decizia Consiliului, inclusiv Anna Krajinska de la Federația Europeană pentru Transport și Mediu.
Standardele de emisii pentru camioane vor fi puțin mai mici decât înainte. Standardele ar putea fi încă modificate, deoarece statele membre trebuie acum să negocieze cu parlamentul european înainte ca regulamentul să intre în vigoare. Acest lucru este prevăzut pentru 2025.