fbpx
white airplane on mid air

Zbor de test reușit al avionului alimentat cu hidrogen

S-ar putea să călătorim în curând cu aeronave care zboară cu hidrogen în loc de combustibili fosili.

Aceasta este speranța startup-ului Universal Hydrogen din Los Angeles, care a transformat un avion regional alimentat cu kerosen într-un avion cu hidrogen.

La începutul acestei luni, avionul poreclit „Lightning McClean”, a finalizat cu succes un zbor de probă de 15 minute în SUA, cu un pilot și doi echipaj de zbor la bord.

A făcut două treceri în jurul aerodromului de la Moses Lake, Washington, la o altitudine joasă de aproximativ 3.500 de picioare, potrivit dezvoltatorului avionului, Universal Hydrogen.

În timpul celui de-al doilea circuit peste aeroport, piloții de testare au oprit motorul convențional și au navigat în principal pe un singur motor alimentat cu hidrogen.

„Tot zgomotul venea din partea stângă. Era tăcut”, a declarat pilotul, Alex Kroll, pentru Seattle Times.

Aeronava ATR 72 adaptată poate găzdui de obicei 50 de pasageri, dar rezervorul mare de hidrogen lichid reduce capacitatea la aproximativ 40.

Compania susține că avionul este de departe cea mai mare aeronavă care navighează în principal folosind hidrogen.

În 1988, sovieticii au pilotat un avion hibrid cu hidrogen lichid ca experiment. Cu toate acestea, doar unul dintre cele trei motoare era alimentat cu hidrogen și ambițiosul Program Energetic cu Hidrogen al Uniunii Sovietice a fost abandonat odată cu dispariția URSS.

Lightning McClean a zburat cu un motor cu hidrogen sub aripa dreaptă și un motor convențional cu combustibil de aviație sub aripa stângă pentru siguranță.

Hidrogenul verde este generat atunci când electricitatea trece prin apă. Aceasta înseamnă că vaporii de apă sunt singura emisie a unui avion cu hidrogen dacă electricitatea provine din surse regenerabile.

„Hidrogenul este singurul răspuns pentru aviație pentru a ajunge oriunde în apropierea obiectivelor Acordului de la Paris”, a declarat Paul Eremenko, CEO al Universal Hydrogen, într-un comunicat.

Potrivit companiei, au încheiat deja acorduri cu transportatori din SUA și Europa pentru avioanele sale cu hidrogen.

Connect Airlines, care va începe serviciul regional cu turbopropulsoare în această primăvară, a făcut o comandă fermă la Universal Hydrogen pentru a converti 75 de avioane regionale ATR 72-600 în avioane cu hidrogen.

Universal Hydrogen se așteaptă ca livrările să înceapă în 2025.

Cu toate acestea, tehnologia actuală este concepută doar pentru curse scurte.

Cu rezervoarele mari de hidrogen lichid la bord, raza de acțiune a unei aeronave trebuie să fie compromisă. Compania estimează că modelele lor actuale concepute pentru avioanele regionale pot zbura doar aproximativ jumătate din autonomia de 1.600 de kilometri a avionului alimentat clasic.

Compania spune că lucrează la dezvoltarea unui motor cu reacție care poate arde hidrogen la aeronavele pentru curse mai lungi.

Despre Raluca Vasiliu

Verificați și

high angel photography of football stadium

Discuțiile împotriva spălării banilor se prăbușesc pe fondul divergențelor din fotbal

Legiuitorii au convenit asupra formei unei noi agenții de spălare a banilor, dar nu asupra …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.