fbpx

Vor costa mașinile electrice la fel ca o mașină pe benzină sau diesel?

Unul dintre punctele forte de vânzare ale mașinilor electrice este că, în ciuda creșterilor actuale ale prețurilor la energie, acestea sunt mai ieftin de rulat decât mașinile pe bază de combustibili fosili, dar prețul de achiziție mai mare este cel mai mare factor de descurajare a vânzărilor.

Cumpărătorii de mașini noi care optează pentru un model electric încă plătesc un preț mult mai mare față de o mașină pe benzină sau diesel de dimensiuni similare.

De mult timp era de așteptat ca paritatea costurilor între modelele electrice, pe benzină și diesel să favorizeze vânzările de mașini electrice. Având în vedere cât de ieftin sunt de exploatat vehiculele electrice (EVs), nu va avea sens financiar ca oamenii să aleagă o mașină pe benzină sau diesel.

Paritatea prețurilor va însemna, de asemenea, încetarea subvențiilor și granturilor care există în prezent pentru a reduce decalajul de costuri dintre vehiculele electrice și mașinile cu motor cu combustie internă (ICE).

În Norvegia, unde paritatea există deja datorită sprijinului guvernamental extins, aproape 80% din mașinile noi cumpărate sunt electrice.

Deci, cum va fi atinsă paritatea?

Cei doi factori principali ai diferenței de preț dintre motoarele cu ardere internă și mașinile electrice sunt costurile asociate cu bateriile și producția de mașini.

Reducerea anticipată a costurilor vehiculelor electrice va veni probabil din scăderea prețurilor bateriilor și de trecerea producătorilor auto la platforme de vehicule special concepute pentru vehicule electrice, deoarece acest lucru permite o asamblare mai simplă, pachete de baterii standardizate și volume mai mari.

Dar mașinile electrice devin mai ieftine?

Evenimentele recente, însă, amenință să submineze ipoteza că bateriile pentru mașini electrice se vor ieftini.

După invazia Ucrainei de către Rusia, costurile bateriilor au început să crească pe măsură ce materiile prime cheie au crescut vertiginos. Prețul nichelului s-a dublat aproximativ în lunile următoare, deoarece Rusia este un producător semnificativ de nichel pentru baterii, reprezentând aproximativ 15% din producția globală.

Nichelul este o componentă cheie a bateriilor de mașini electrice, deoarece are densitate energetică și, prin urmare, afectează autonomia generală.

În timp ce prețurile la nichel și cobalt s-au stabilizat de atunci, Bloomberg a raportat în decembrie o creștere de 7% față de anul precedent a prețurilor medii ale bateriilor cu litiu-ion în 2022.

Orice creștere a prețului materiilor prime va determina inevitabil creșterea costurilor bateriilor pentru vehicule electrice și ar putea inversa tendința de scădere a prețurilor bateriilor.

Cât de departe este paritatea prețurilor?

O creștere semnificativă a prețului de achiziție al mașinilor electrice ar putea submina planurile ambițioase ale UE pentru mașini electrice, deoarece obiectivele depind de faptul că vehiculele electrice vor domina vânzările de mașini noi până în a doua jumătate a deceniului.

Paritatea prețurilor va însemna în mod esențial încetarea scutirilor de taxe guvernamentale și a subvențiilor care există în prezent pentru a reduce diferența de costuri dintre vehiculele electrice și mașinile pe bază de combustibili fosili.

Cu criza actuală a costului vieții, cât de fezabilă ar fi creșterea granturilor și a sprijinului pentru a crea în mod artificial accesibilitatea? Necesitatea de a stimula vânzarea de vehicule electrice mai mult decât se aștepta ar fi o taxă considerabilă pentru resursele de stat care sunt deja în scădere.

Analiștii din industrie prevăd că prețurile mai mari vor continua timp de cel puțin un an sau doi, așa că măsura în care costurile crescute ale bateriilor ar putea încetini tranziția de la combustibilii fosili depinde de modul în care prețurile mari și timpii lungi de așteptare vor slăbi cererea de vehicule electrice și le diminuează atractivitatea.

Despre Raluca Vasiliu

Verificați și

high angel photography of football stadium

Discuțiile împotriva spălării banilor se prăbușesc pe fondul divergențelor din fotbal

Legiuitorii au convenit asupra formei unei noi agenții de spălare a banilor, dar nu asupra …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.