fbpx

Ucraina își exportă cerealele prin portul Constanța

Blocada navală a Mării Negre de către Rusia a dus la un haos logistic în Ucraina, al patrulea mare producător de cereale din lume. Consecința este că multe țări africane se confruntă acum cu perspectiva foarte reală a foametei, în timp ce mulți fermieri ucraineni nu au idee ce vor face cu recolta din acest an, având în vedere că silozurile lor sunt încă pline din recolta de anul trecut.

Orașul ucrainean Reni este unul dintre singurele locuri de acest gen care încă operează în țară și rămâne un centru cheie atunci când vine vorba de exportul de porumb, grâu și alte culturi ucrainene.

Există însă mari temeri aici că ar putea deveni o țintă pentru rachetele rusești. Deocamdată, principala problemă a orașului rămâne logistica. Metoda învechită folosită pentru a transfera cereale în barje, din trenurile și camioanele care sosesc, înseamnă că autoritățile portuare nu pot face față volumului de produse care sosesc.

Rezultatul este că aproximativ 2000 de șoferi de camion ucraineni sunt blocați chiar lângă Reni.

Portul romanesc Constanta este unul dintre cele mai vechi din lume. În ciuda vechimii sale, găzduiește probabil cea mai modernă unitate de manipulare a cerealelor din Europa.

Oficialii de aici lucrează din greu pentru a aduce cât mai multe cereale din Ucraina în restul lumii, dar Dan Dolghin, directorul operațiunii de cereale al portului, a declarat că trebuie să aștepte sosirea noilor echipamente înainte de a putea scala la capacitate crescută.

„Trebuie să creștem viteza de transbordare la graniță și viteza de descărcare a șlepuri și trenurilor în Portul Constanța. Pentru a dubla capacitatea avem nevoie de utilaje, macarale, împingătoare, vorbim de 20 de milioane de euro. Dar avem nevoie de cel puțin două sau trei luni pentru a-l obține iar în aceste două sau trei luni vom avea un blocaj pentru mărfurile ucrainene”.

Părți din acest port istoric seamănă cu un depozit de fier vechi. Dar aici se desfășoară deja o schimbare rapidă, lucrări de reparații și construcții având loc peste tot.

Cursa contra cronometru a început. În Constanța, Galați, Reni, precum și alte hub-uri, Uniunea Europeană, România, Moldova și Ucraina au un obiectiv comun: construirea de noi rute de liber schimb.

About Raluca Vasiliu

Check Also

high angel photography of football stadium

Discuțiile împotriva spălării banilor se prăbușesc pe fondul divergențelor din fotbal

Legiuitorii au convenit asupra formei unei noi agenții de spălare a banilor, dar nu asupra …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.