fbpx

Cererea globală de cupru temperată de inovațiile de pe piața vehiculelor electrice

Atât Goldman Sachs, cât și CRU Group, și-au revizuit recent previziunile privind utilizarea cuprului în fabricarea vehiculele electrice. CRU Group prezice că în viitor, până în 2030, pentru fabricarea unui autovehicul electric vor fi utilizate între 51 și 56 de kilograme de cupru. Aceasta este o scădere semnificativă față de estimarea anterioară a companiei, de 65-66 de kilograme.

Similar, Goldman Sachs anticipează că până în 2030 cantitatea de cupru dintr-un autovehicul electric va scădea la 65 de kilograme, o reducere de 8 kilograme pe vehicul comparativ cu estimarea lor anterioară, de anul trecut, de 73 de kilograme. Cifrele sunt importante, deoarece componentele unui autovehicul electric rămân una dintre principalele utilizări ale cuprului.

În timp ce cererea globală de cupru rămâne ridicată, grevele minerilor și problemele de aprovizionare au temperat oferta în mod semnificativ.

Noile estimări reprezintă însă o adevărată revoluție pe această piață. Ambele rapoarte confirmă că un accent reînnoit asupra eficienței în designul vehiculelor electrice în rândul Tesla și altor producători auto continuă să scadă cantitatea de cupru folosită în fiecare mașină. Acest lucru ar putea avea implicații considerabile asupra evoluției viitoare a cererii de cupru, pe măsură ce următoarea generație de vehicule electrice va intra pe piață.

Analiștii anticipează că vânzarea de vehicule electrice în țări precum China și India va exploda în următorii câțiva ani. Cu toate acestea, progresele în tehnologia de fabricare a vehiculelor electrice sunt percepute ca un factor limitativ în ceea ce privește utilizarea cuprului.

Așteptările anterioare privind utilizarea cuprului pot fi exagerate

Cuprul este utilizat în special în cablajul vehiculelor electrice. Îîn medie, vehiculele electrice necesită de patru ori mai mult cupru decât vehiculele tradiționale cu motor cu ardere. Cu toate acestea, producătorii de vehicule electrice și de baterii continuă să găsească noi modalități de a reduce greutatea și costurile. După cum indică cele două rapoarte, aceste eforturi au determinat scăderi ale cantității de cupru necesare per vehicul.

Aceste revizuiri provin în principal din modificările de inginerie care vizează îmbunătățirea autonomiei, reducerea greutății și îmbunătățirea eficienței vehiculelor electrice. Unele dintre aceste modificări includ utilizarea de baterii mai compacte, folii de cupru mai subțiri în celulele bateriei și sisteme de tensiune mai mare care necesită mai puține cablaje.

Goldman Sachs a subliniat, de asemenea, că potențiala trecere la sisteme de tensiune mai mare, cum ar fi cele folosite de Tesla, reprezintă o amenințare semnificativă la adresa cererii de cupru pe piața de vehicule electrice.

Cu toate acestea, banca de investiții se așteaptă ca cererea de cupru pentru vehicule electrice să ajungă la 1 milion de tone metrice în acest an și la 2,8 milioane de tone metrice până în 2030.

Cu toate acestea, unii analiști din industrie avertizează că previziunile anterioare ale cererii de cupru venite din partea energiei regenerabile au fost prea optimiste. În multe cazuri, aceste estimri a supralicitat utilizarea cuprului de către noile tehnologii.

Unele țări producătoare de cupru se confruntă cu provocări

Pe 10 iulie, prețurile cuprului au înregistrat o scădere la London Metals Exchange (LME) din cauza datelor surprinzătoare referitoare le inflația din China. Contractele futures pe trei luni pe cupru au scăzut inițial cu 0,1%, până la 8.364 dolari pe tonă.

Datele au indicat că fabricile chineze au continuat să se confrunte cu provocări în iunie, în ciuda modificării minime a prețurilor de consum și a noilor utilizări ale cuprului.

Între timp, Chile, cel mai mare producător mondial de cupru, a raportat o creștere cu 3,6% a exporturilor de cupru în iunie anul acesta, comparativ cu anul precedent, ceea ce ridică valoarea totală a exporturilor la la 3,88 miliarde de dolari.

Statul vecin și rival pe această piață, Peru a raportat, de asemenea, o creștere substanțială a exportului de cupru, de aproape 35% în luna mai a acestui an, comparativ cu 2022. Majoritatea analiștilor au atribuit această creștere a producției, care a ajuns la 234.781 de tone metrice, ca urmare a eforturilor companiilor miniere precum Cerro Verde, Antamina și Southern Copper, care și-au intensificat semnificativ extracția.

Un raport Reuters susține că, în pofida acestei evoluții, birocrația excesivă din Peru reprezintă încă obstacol semnificativ pentru companiile miniere. Într-adevăr, Peru continuă să se confrunte cu instabilitatea politică, cu schimbări frecvente de guverne și cu o scădere a investițiilor. Acest lucru a permis Republicii Democratice Congo să apară pe piață ca un concurent formidabil al statului sud-american.

Anul acesta, analiștii prevăd că investițiile miniere vor scădea cu 20%. Între timp, directorii din industrie continuă să-și exprime îngrijorarea că procesele birocratice complexe împiedică noi proiecte, punând în pericol producția viitoare de cupru. În ultimele două decenii, numărul de proceduri administrative necesare pentru inițierea proiectelor miniere a crescut la 230. Potrivit raportului, multe dintre aceste sarcini implică mai multe autorități, împiedicând progresul și blocând dezvoltarea zăcămintelor.

Articol publicat de MetalMiner

About Marius Giurgea

Check Also

Dezastrul zonei euro. Între stagnare și stagflație

Economia zonei euro este mai mult decât slabă. Este într-o contracție profundă, iar datele sunt …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.