Din 2019, consiliul municipal a încercat să elimine cât mai multe locuri de parcare pentru mașini, dar încă nu este suficient spațiu pentru locuitori. În această vară, autoritățile locale din Amsterdam au închis mașinilor una dintre arterele de circulație majore ale orașului într-un proces de șase săptămâni.
Deși Amsterdam este probabil cel mai prietenos oraș cu bicicletele din lume, de data aceasta ar putea merge mai departe ca niciodată. Mulți bicicliști au fost desigur fericiți. „Experimentul mi s-a părut foarte pozitiv. În afară de faptul că este super frumos când locuiești aici, poți auzi cât de tare este aici… și azi nu este atât de rău, sunt zile în care este mult mai rău”, spune un biciclist.
Dar procesul i-a enervat foarte mult pe locuitorii deținători de mașini, cărora le este foarte greu să conducă în, afară sau în jurul orașului lor. „Bicicliștii au de fapt o prioritate în Amsterdam, așa că cred că este greu. Avem și o mașină și atunci când trebuie să folosim mașina este dificil”, a spune o șoferiță.
Mașinile pierd în mod clar bătălia pentru spațiu în oraș, dar toată lumea se simte puțin confuză pe drumuri când fac naveta la și de la serviciu.
„Ne luptăm cu adevărat cu spațiul în Amsterdam”, a spus Melanie Ter Horst, viceprimarul orașului.
„Nu avem suficient spațiu pentru ca toată lumea să ajungă de la A la B. Și de aceea trebuie să facem mai mult spațiu pentru bicicliști și pietoni”.
„Acum creăm multe parcări subterane pentru biciclete”, a spus Horst.
Un parc de biciclete subteran uriaș a fost construit în 2017 și este situat inteligent lângă Gara Centrală din Amsterdam, prin care circulă aproximativ 200.000 de călători în fiecare zi – și aproximativ jumătate dintre ei ajung cu bicicleta.
Un videoclip accelerat al proiecției construcției a arătat cât de complex a fost și cât de serios este orașul în promovarea ciclismului.
Dar incredibil, deși are spațiu pentru aproape 7.000 de biciclete, nu este cel mai mare, acesta este un record încă deținut de orașul Utrecht.