Declinul pieței criptomonedelor și NFT-urilor era inevitabil din mai multe motive pe care doar cei experimentați din domeniul speculației și a tranzacționării pe piețele bursiere le-au anticipat, iar cei mai mari perdanți au fost oamenii ”de rând”, care au fost neexperimentați și mai ales lacomi.
În primul rând este necesar să înțelegem ce înseamnă piața criptomonedelor și cum se comportă ea. Monedele au fost create pe baza tehnologiei blockchain și marele avantaj pe care îl oferă este securitatea. Acest exemplu pare cel mai elocvent pentru a înțelege cum funcționează: să spunem că Paul are 100 de euro în contul lui din Banca X; când Paul se duce să cumpere ceva cu cardul de la supermarket, Banca X îi garantează supermarketului că Paul într-adevăr are 100 de euro și poate să plătească. Problema apare când dintr-un anume motiv (greșeală, spargerea contului, falimentul băncii, etc.) Banca X nu mai garantează că Paul are bani, chiar dacă erau în contul lui acum câteva momente. Criptomoneda nu va avea niciodată această problemă, pentru că banii lui Paul sunt garantați de câteva milioane de utilizatori (reali sau virtuali) și, dacă o parte din ei dispar, vor rămâne întotdeauna suficienți utilizatori pentru ca Paul să se bucure de banii lui. Astfel piața financiară a criptomonedelor a câștigat încredere pentru că este descentralizată.
Dar, dacă este descentralizată, de ce este influențată de factori externi? Descentralizarea înseamnă că o criptomonedă nu aparține niciunei țări, nu poate fi influențată direct de niciun guvern de pe această planetă și nu poate crea inflație, pentru că nu se poate emite mai multă monedă pe piață. Dar piața criptomonedelor poate fi influențată de evenimente mondiale importante (război, criză sau creștere economică mondială, declinul sau apariția unui imperiu financiar, etc.) pentru că este o monedă care poate fi tranzacționată oriunde în lume, deci nu este imună la schimbările survenite în societatea umană.
Speculația pe piața de cripto nu putea continua la nesfârșit pentru că oamenii au început să înțeleagă care era schema Caritas (Ponzi) prin care ”marile balene” (investitori cu multe resurse financiare) cumpărau o monedă, crescând astfel prețul ei iar lumea cumpăra în speranța că vor face foarte mulți bani, iar când ”balenele” vindeau, moneda se prăbușea și majoritatea își pierdeau banii. Tot acest proces a avut un rol foarte important pentru economia mondială. Criza economică care se apropia, a reușit sa ”aducă” mulți bani din economia paralelă în economia ”albă”, dar din păcate a ajutat și la finanțarea multor activități ilegale care nu puteau fi supravegheate financiar.
Piața NFT-urilor nu a fost mult diferită de piața cripto. Din fericire însă, aici au fost create proiecte bine structurate, care vor avea un impact în viitorul construcției Metaverse-ului și a web3.0. Exceptând unele proiecte total inutile (vezi vânzarea primului Tweet), posibil folosite pentru motivele mai sus menționate, NFT-urile au reușit să dea speranțe artiștilor – că în sfârșit arta lor poate fi apreciată și cumpărată mai ușor, micilor dezvoltatori de jocuri mobile – că pot avea succes și fără investiții mari și marilor companii – că au găsit o nouă formă de a-și promova produsele.
Pentru dezvoltatori însă, acest lucru nu a fost suficient, aceștia dorindu-și să poată oferi oamenilor mai mult cu ajutorul NFT-urilor. Unii au folosit NFT-urile în scopuri nobile (Subcarpați și proiectul lor pentru construirea unui centru cultural), iar alții doresc să ofere o utilitate în viața reală.
Innuendo Meta a luat naștere din pasiunea pentru noile tehnologii și lumea virtuală. Compania a fost creată cu două obiective în minte: crearea primei colecții de NFT-uri utilitare prin care deținătorii de NFT să beneficieze de oferte și discount-uri din partea platformelor e-commerce și de servicii, iar companiile să poată avea acces la o rețea de clienți premium.
Al doilea obiectiv este ca Innuendo să devină distribuitorul și creatorul de skin-uri personalizate, avatar-uri și metaitem-uri, sub licență, inspirate din personaje din lumea gaming, a filmelor, manga, anime și nu numai, astfel oferind utilizatorului de Metaverse posibilitatea să devină oricine sau orice dorește.
Pe data de 1 octombrie 2022 se va lansa prima colecție Innuendo de NFT-uri utilitare intitulată ”Gods of Mount Olympus”, inspirată din miturile Greciei antice. Este prima colecție din lume creată de o companie românească cu scopul de a aduce beneficii atât deținătorilor de NFT cât și companiilor care fac parte din rețeaua Innuendo. Prețul unui NFT începe la aproximativ 300 de euro și garantează gratuit skin-uri pentru avatarul clienților din Decentraland și The Sandbox, care se vor livra de Crăciun direct în portofelul acestora. Cât despre ofertele partenerilor, acestea sunt programate a fi lansate în prima parte a lui 2023.
Până la 1 octombrie sunt deschise vânzările private de NFT cu un discount de 20% și vă puteți înscrie la ele pe www.innuendo-meta.com.