„Ce purtai?” Expoziția își propune să pună capăt rușinării victimelor și să conștientizeze violența sexuală.
Peste 100 de ținute purtate de supraviețuitorii violenței sexuale, inclusiv scutece și halate de spital, sunt expuse la expoziția de la Bruxelles.
Pentru Nahla Valji, șefa globală a Inițiativei Spotlight condusă de ONU din spatele expoziției, afișajul demonstrează nu doar că „nu contează ce poartă o femeie”, ci și cât de răspândit în societate este acest tip de violență.
„Dacă te uiți la aceste ținute, am auzit de la indivizi răspunsul emoțional dur pe care îl primești, avem un scutec, avem haine pentru copii, avem halate de spital, ținute de zi cu zi care demonstrează cu adevărat că aceasta este o crimă cu violență și brutalitate”, a adăugat ea.
Numele expoziției, a explicat ea, este o referire la „o întrebare pe care prea mulți supraviețuitori li se pun atunci când merg la poliție pentru a-și raporta crima sau când o raportează prietenilor și familiei lor”.
Această expoziție a fost găzduită în urmă cu un an în New York City și a fost adusă la Bruxelles din cauza legăturilor actuale cu Uniunea Europeană care a donat 500 de milioane de euro inițiativei.
Valji a spus că această relație a ajutat cauza, dar inițiativa, care are programe în 25 de țări din întreaga lume, vrea să se extindă.
„Avem o abordare a întregii societăți, o abordare a întregului guvern în multe dintre aceste țări, care a fost preluată la cel mai înalt nivel de șeful statului. Așa că demonstrând doar când aveți voință politică susținută de finanțarea unei abordări cuprinzătoare care schimbă cu adevărat acul, că putem pune capăt violenței bazate pe gen”, a spus ea.
Inițiativa Spotlight abordează legi, politici, reforme instituționale și multe altele la nivel comunitar, în cooperare cu organizațiile de femei.
Prin programele sale actuale, Spotlight își propune să salveze în fiecare zi viețile a două femei și fete și a 140.000 de vieți de copii până în 2025 și să prevină în mod eficient violența împotriva a 21 de milioane de femei și fete până în 2025 – printre alte obiective.