fbpx

Companiei Lufthansa i-a fost anulat ajutorul de stat pentru COVID-19

Tribunalul General al Uniunii Europene a decis miercuri că Comisia Europeană a greșit să aprobe un pachet de ajutor financiar de 6 miliarde de euro, acordat de guvernul german în timpul pandemiei, transportatorului național Lufthansa.

Dosarul a fost introdus de concurentul Lufthansa, compania aeriană low-cost Ryanair.

Berlinul a notificat executivul UE în iunie 2020 că va acorda ajutor de stat de 6 miliarde de euro sub formă de recapitalizare către grupul de companii Deutsche Lufthansa AG.

Comisia are sarcina de a evalua pachetele de ajutor de stat pe care statele membre le acordă pentru a se asigura că nu slăbesc condițiile de concurență echitabile pe piața unică.

Pachetul financiar a făcut parte dintr-o serie mai largă de măsuri de sprijin pentru grupul de companii aeriene, menite să contrabalanseze pierderea excepțională de venituri cauzată de pandemia de COVID-19, care a afectat puternic traficul aerian.

Măsura a constat din trei elemente diferite: o participare la capitaluri proprii de aproximativ 300 de milioane de euro, o așa-numită „participare tacită”, neconvertibilă în acțiuni, de aproximativ 4,7 miliarde de euro și o altă „participare tacită” de 1 miliard de euro, cu caracteristicile unui instrument de datorie convertibil.

Potrivit hotărârii Tribunalului, executivul UE a comis mai multe erori în evaluarea ajutorului de stat.

Într-adevăr, Comisia a clasificat măsura drept ajutor de stat compatibil cu piața internă și Cadrul temporar pentru măsurile de ajutor de stat, emis în martie 2020 pentru a atenua normele UE în această materie, pentru a permite statelor membre să susțină companiile afectate grav de ordinele de blocare și aprovizionare. probleme de lanț din cauza crizei globale de sănătate.

Însă, Curtea a constatat o încălcare a punctului 49 litera (c) din Cadrul temporar, care prevede că, pentru a fi eligibil pentru o măsură de recapitalizare, „beneficiarul trebuie să nu poată obține finanțare pe piețe în condiții accesibile”.

Comisia a considerat că această condiție este îndeplinită, întrucât grupul Lufthansa nu ar fi avut suficiente garanții pentru a obține finanțare pe piețe pentru întreaga valoare a ajutorului, în timp ce judecătorii luxemburghezi au contestat decizia, susținând în esență că Comisia nu a evaluat posibila disponibilitate a garanțiilor.

Întrucât Comisia nu a apreciat dacă Lufthansa Group ar fi putut obține o parte ne neglijabilă din finanțarea necesară pe piețe, Tribunalul a recunoscut o încălcare și a admis plângerea Ryanair.

Deutsche Lufthansa AG spune că „va analiza decizia și apoi va decide asupra acțiunilor ulterioare”, susținând că „a rambursat deja integral măsurile de stabilizare care au fost aprobate de Comisia Europeană, precum și aproximativ 92 de milioane de euro rate ale dobânzilor”.

Cele două „Participări tacite” ale Fondului de Stabilizare Economică (FSE) au fost rambursate în octombrie și noiembrie 2021, se mai arată în comunicat.

„În ultimul an 2022, FSE și-a vândut acțiunile din Deutsche Lufthansa AG achiziționate ca parte a stabilizării”, care a fost, astfel, deja încheiată complet înainte de hotărârea judecătorească de astăzi”, a adăugat acesta.

Despre Raluca Vasiliu

Verificați și

high angel photography of football stadium

Discuțiile împotriva spălării banilor se prăbușesc pe fondul divergențelor din fotbal

Legiuitorii au convenit asupra formei unei noi agenții de spălare a banilor, dar nu asupra …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.