fbpx

GRAMPET intră pe piața din Polonia și va continua investițiile în proiecte verzi

Grupul GRAMPET, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa de Sud-Est, a devenit, în premieră, primul operator de transport feroviar de marfă din România cu cea mai mare cotă de piață la nivel local. Grupul Grampet include transportatorul feroviar de marfă Grup Feroviar Român, fabrica de reparații vagoane Remar Pașcani, Reva Simeria și Turist Semenic.

„2021 a fost un an important, de revenire la normalitate, care ne-a confirmat direcția de creștere pentru anii care vor urma. Desemnat Anul Feroviar European, 2021 a coincis cu aniversarea a 20 de ani de la înființarea Grup Feroviar Român. Totodată, este anul în care am devenit primul operator de transport feroviar de marfă din România, cu cea mai mare cotă de piață la nivel local”, spune Gruia Stoica, președintele și fondatorul Grupului GRAMPET.

În pofida provocărilor structurale din industrie și a crizei sanitare care se prelungește, Grupul a finalizat investițiile asumate la începutul anului:  echivalentul a aproximativ 16 milioane euro și subliniază că programele de investiții vor continua și anul acesta la un nivel și mai ambițios.

„În luna februarie (nr. 2021) am intrat pe piața din Slovenia prin lansarea operațiunilor Train Hungary – Sucursala Ljublijana. Totodată, am demarat un program de investiții de 14 milioane euro pentru modernizarea și retehnologizarea uzinei Debrecen Vagongyár din Ungaria. Am semnat un precontract pentru achiziția unei companii din Ganz, Austria, unde suntem deja prezenți pe segmentul de logistică, prin Grampetcargo Austria. În plus, sperăm să operăm (nr. în 2021) și pe piața din Polonia, una dintre cele mai mari și mai competitive din Europa Centrală și de Est. Și aici am ajuns deja la un acord pentru preluarea unei companii de profil”.

În paralel, Grupul GRAMPET a accelerat proiectele menite să îmbunătățească eficiența energetică a companiilor sale și să reducă, per ansamblu, amprenta de carbon.

„Transportul feroviar are cel mai mic procent de emisii de gaze cu efect de seră datorită gradului ridicat de electrificare (1,6% vs 73% în cazul transportului rutier). Este, deci, cel mai sustenabil mijloc de transport și, nu întâmplător, pilonul central din viziunea Uniunii Europene pentru un viitor verde”, subliniază Gruia Stoica. „Putem reduce însă și mai mult impactul transportului feroviar asupra mediului. Ne preocupă acest lucru și dedicăm resurse importante pentru a identifica soluții eficiente și sustenabile”.

Printre cele mai recente investiții în acest sens se numără:

Un amplu proiect verde derulat pe platforma RAFO Onești, unde compania-membră Roserv Green Energy va dezvolta un parc fotovoltaic întins pe o suprafață de 200 hectare, o fabrică de bioetanol (o sursă de energie 100% bio și regenerabilă), o fabrică de baterii litiu-ion și o instalație pentru producerea de hidrogen verde.

Testarea unei locomotive sută la sută nepoluantă cu baterii produsă de Reloc Craiova. În funcţie de comportamentul acesteia în exploatare, GFR va decide utilizarea acestui tip de locomotivă pe scară largă pentru activităţi de manevră.

Continuarea programului de investiții în remotorizarea locomotivelor de manevră diesel-hidraulice de 1.250 CP, atât după un concept integral al GFR, cât și după unul realizat de Reloc Craiova.

Reînnoirea parcului GFR cu 1.200 de vagoane-cisternă tip Zacs de capacitate mare (85 mc), ce respectă Regulamentul Tehnic de Interoperabilitate. Aceste vagoane, a căror valoare depăşește suma de 100 de milioane de euro, sunt construite de fabrica Reva Simeria, parte din Grupul GRAMPET.

Divizia digitală din Grup a lansat în 2021 aplicațiile ETA Expert (primul serviciu digital ce realizează estimări în timp real despre sosirea trenurilor sau vagoanelor la destinație) și TRASA Expert (un sistem informatic menit să îmbunătățească proiectarea traselor ideale și capacitatea alocată trenurilor de marfă).

 

Despre Ioana Popa

Verificați și

Gabriel Andronache, ANRE: Stocarea energiei, soluție pentru menținerea stabilității energetice

România nu trebuie să ajungă în situația Poloniei și să aibă probleme cu stabilitatea sistemului …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.