fbpx

Comandamentul pentru Energie, noua structură în cadrul ANPC , va verifica reclamațiile cetățenilor care susțin că furnizorii le-au emis facturi incorecte la energie și gaze

Ca urmare a numărului mare de reclamaţii depuse de cetăţeni în contextul facturării consumului de energie şi de gaze către consumatorii persoane fizice și a complexităţii neregulilor constatate în teren, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a decis să înființeze Comandamentul pentru Energie, structură coordonată de preşedintele ANPC, Mihai Culeafă, şi de directorul general al ANPC, Paul Anghel. Comandamentul va funcţiona până la data de 31 martie 2022, termenul până la care acţionează Legea 259/2021.

Comandamentul pentru Energie va reuni comisari ANPC din toată ţara şi va include echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamaţii din partea cetăţenilor este mai mare, pentru a putea efectua cu celeritate verificările necesare, rolul său fiind acela de a gestiona rapid volumul de informaţii sosite în urma controalelor de pe întreg teritoriul ţării şi de a asigura colaborarea cu alte instituţii ale statului abilitate în soluţionarea problemelor evidenţiate de control atunci când acestea exced competenţele ANPC, se menţionează într-un comunicat remis joi de instituţie.

Atunci când consumatorii constatată că valoarea consumului din factură este peste limitele celei prevăzute în contract, ori că prețul unitar depășește valoarea de 1 leu/kWh la energie electrică şi 0,37 lei/kWh, la gaze naturale, trebuie să solicite clarificări furnizorului de energie respectiv.

Dacă acest demers nu se soluţionează, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris către Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, însoţită de o copie a facturii, precum şi de o copie a răspunsului furnizorului în urma sesizării realizate de către consumator.

Totodată, ANPC alocă un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate îmbunătăţirii comunicării cu consumatorii pe tema energiei electrice şi a a gazelor naturale.

Astfel, pentru reclamaţii, consumatorii pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite la adresa de e-mail energie@anpc.ro.

Despre Raluca Vasiliu

Verificați și

Sebastian Burduja: Ministerul are 18 miliarde de euro pentru sprijinirea investițiilor în tranziția verde și în sectorul energetic

România are la dispoziție importante fonduri europene pentru a sprijini procesul de tranziție spre energia …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.