După ce, luni, preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care pune bazele unei strategii privind educaţia pentru mediu şi încurajează formarea de competenţe de mediu în rândul elevilor, prin includerea acestora în domeniile de competenţe ale curriculumului naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial, astăzi a fost lansat în dezbatere publică raportul „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”, document elaborat de Grupul de lucru înfiinţat la nivelul Administraţiei Prezidenţiale.
Documentul este elaborat de un grup de lucru pe tema educaţiei cu privire la schimbări climatice şi mediu ce funcționează din anul 2021 și care reuneşte reprezentanţi ai Administraţiei Prezidenţiale, ai Ministerului Educaţiei, ai Ministerului Mediului, ai instituţiilor de învăţământ, ai elevilor, ai profesorilor şi ai părinţilor, precum şi ai unor ONG-uri cu experienţă relevantă .
Temele de lucru abordate sunt legate de infrastructură, formarea cadrelor didactice, aria curriculară, materialele didactice, instrumentele digitale pentru educaţia privind clima, activităţile educative în natură ş.a., toate aceste elemente fiind sintetizate în raportul „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”.
„Documentul vizează învăţământul preuniversitar şi lărgirea accesului la educaţia privind schimbările climatice şi mediul şi include o serie de propuneri şi de măsuri concrete. Odată implementate, toate acestea vor creşte expunerea elevilor la informaţii referitoare la factorii care duc la degradarea mediului şi accelerează schimbările climatice. În acelaşi timp, s-a avut în vedere şi componenta practică, asigurând astfel elevilor şi contextul pentru a se implica, pe parcursul şcolarizării, în activităţi aplicate de protecţie a mediului înconjurător”, arată Administraţia Prezidenţială într-un comunicat.
Raportul ”Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile” poate fi consultat AICI.