Deși majoritatea producătorilor de mașini se zbat pentru a produce și a trece cât mai rapid la crearea doar a mașinilor electrice, președintele Stellantis a avertizat că această competiție ar putea sfârși prost.
Într-un interviu acordat săptămâna aceasta agenției Reuters, Carlos Tavares a afirmat că presiunea pusă pe companiile auto de a trece exclusiv pe modele electrice ar putea amenința locurile de muncă dar și calitatea vehiculelor produse.
„S-a decis să se impusă electrificarea industriei auto ceea ce aduce costuri mai mari cu 50% față de o mașină convențională. Nu putem transfera 50% din cost către clientul final deoarece majoritatea celor din clasa de mijloc nu își vor putea permite să plătească”, a declarat directorul companiei aflate între primele zece din lume.
Comentariile lui Tavares vin în momentul în care giganți precum Volkswagen în Europa și General Motors și Ford în America lucrează din greu pentru a-și transforma în întregime producția într-una electrică. Această cursă spre electrificare a fost, totuși, încetinită de penuria actuală de chipuri, care a dus la un declin al tuturor vânzărilor de mașini.
Cu toate acestea, General Motoros își propune să devină până în 2035 un producător doar de mașini electrice, în timp ce Ford și-a stabilit aceeași țintă de timp pentru a renunța la motoarele tradiționale. La fel stau lucrurile și în cazul VW.
Potrivit lui Tavares, producătorii auto au nevoie de mai mult timp pentru a se asigura că noua tehnologie funcționează. „Această grabă va fi contraproductivă. Va duce la tot felul de probleme calitative dar și la multe alte probleme de altă natură”, a declarat el.
Nu în ultimul rând, apare și problema costurilor. La începutul acestei săptămâni, un membru al consiliului de administrație al VW a avertizat că eforturile companiei de a-și asigura mineralele pentru baterie și capacitățile de producție ar putea sfârși cu un cost de 34 de miliarde de dolari.
Însă VW nu este singura companie care caută minerale pentru baterii, ceea ce a ridicat deja prețurile la minerale, ceea ce face și și mai scump produsul final, ceea ce amână momentul în care vehiculele electrice vor deveni la fel de ieftine ca cele convenționale, care ar trebui să reprezinte în fond momentul în care mașinile electrice se impun pe piață natural.
Articol de Irina Slav pentru Oilprice.com