fbpx

La 1 iulie intră în vigoare noile norme privind comerţul electronic în UE

La 1 iulie 2021, vor intra în vigoare noi norme privind TVA pentru cumpărăturile online, ca parte a eforturilor de a asigura condiţii de concurenţă mai echitabile pentru toate societăţile, de a simplifica comerţul electronic transfrontalier şi de a introduce o mai mare transparenţă pentru cumpărătorii din UE în ceea ce priveşte preţurile şi opţiunile pe care le au la dispoziţie, informează Executivul comunitar.

Sistemul de TVA al UE a fost actualizat ultima dată în 1993 şi nu a ţinut pasul cu creşterea în amploare a comerţului electronic transfrontalier, care a transformat sectorul comerţului cu amănuntul în ultimii ani. Noile norme vor afecta vânzătorii şi pieţele/platformele online, atât din interiorul, cât şi din afara UE, operatorii poştali şi curierii, administraţiile vamale şi fiscale, precum şi consumatorii.

Astfel, începând cu 1 iulie 2021, vor fi introduse o serie de modificări ale modului în care se percepe TVA pentru vânzările online, indiferent dacă consumatorii cumpără de la comercianţi din interiorul sau din afara UE.

În prezent, vânzătorii online trebuie să fie înregistraţi în scopuri de TVA în fiecare stat membru în care au o cifră de afaceri care depăşeşte un anumit prag general, care variază de la o ţară la alta. De la 1 iulie, aceste praguri diferite vor fi înlocuite cu un prag comun la nivelul UE de 10.000 euro, iar dacă pragul este depăşit, TVA trebuie plătită în statul membru în care sunt livrate bunurile.

Comercianţii online se pot înregistra acum pe un portal electronic denumit „Ghişeul unic”, unde îşi pot îndeplini toate obligaţiile în materie de TVA pentru vânzările lor în întreaga UE.

Societăţile se pot înregistra în propriul stat membru şi în propria lor limbă. Odată înregistrat, comerciantul cu amănuntul online poate notifica şi plăti TVA-ul la ghişeul unic pentru toate vânzările sale în UE printr-o declaraţie trimestrială. Ghişeul unic se va ocupa de transferarea TVA către statul membru respectiv.

Introducerea unui ghişeu unic pentru importuri destinat vânzătorilor din afara UE le va permite acestora să se înregistreze cu uşurinţă în scopuri de TVA în UE şi să se asigure că suma corectă reprezentând TVA ajunge la statul membru în care este exigibilă în cele din urmă. Pentru consumatori, aceasta înseamnă mult mai multă transparenţă: atunci când cumpăraţi de la un vânzător sau pe o platformă din afara UE înregistrată la ghişeul unic, TVA-ul ar trebui să facă parte din preţul pe care îl plătiţi vânzătorului. Aceasta înseamnă că nu mai există apeluri din partea serviciilor vamale sau de curierat prin care se solicită o plată suplimentară atunci când bunurile ajung în ţara dumneavoastră, deoarece TVA-ul a fost deja plătit.

About Raluca Vasiliu

Check Also

GHIDUL NOUA CASĂ 2024 – Toate informațiile esențiale la un click distanță!

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) vine în întâmpinarea potențialilor beneficiari ai …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.